2013年02月06日

Chihiro Iwasaki

Chihiro Iwasaki
ちょっと前なんですけど、北九州市立美術館に行ってきました。建築家磯崎新さんの設計です。
A few months ago, I went to the Kitakyushu Municipal Museum of Art, designed by Arata Isozaki.

Chihiro Iwasaki
「いわさきちひろ展」を見に行きました。こどもや花の絵が特徴的な日本の画家・絵本作家です。昔から名前は知ってたんですが、天の邪鬼な性格なので、有名な画家の絵を見るのは敬遠してきたんですが、最近、水彩画や絵本画にとても興味が湧き、この方の作品を見に行くことにしたんです。
There was an exhibition of Chihiro Iwasaki who was a Japanese artist and illustrator best known for her water-colored illustrations of flowers and children. She's so famous here, but I'm a kind of contrary person and hadn't seen her works in ages. Recently I took an interest in water-color paintings and illustrated books, so I finally decided to see them.

Chihiro Iwasaki
天の邪鬼な性格を後悔する羽目になりました。めちゃめちゃ感動したんです。少ない線や色で作品が構成されていますが、この画家が何千回、何万回とデッサンを重ねた人の絵だということは、僕にでもわかりました。
I realized that I shouldn't have been a contrary person. Big mistake. I was so impressed with her works. She didn't use lines and colors that much , but even I could find out that she repeated drawings a million times.

Chihiro Iwasaki
可愛い作品なのに、なぜか切ない... 彼女の作品を見ると、水彩と素描の良さがますます好きになります。
Her works are cute, but sentimental. As I see her works, I like watercolors and sketchy drawings more.

Chihiro Iwasaki
この画家のことがもっと知りたくて、本を2冊買いました。波乱万丈な人生を送られていたようです。いわさきちひろさん、大好きになりました。
I wanted to know more about this artist, I then bought two books about her. It seems that she had a stormy life. Finally I like her works.

同じカテゴリー(アートギャラリー Art gallery)の記事画像
Someone draws my trip
Perspective drawing
Nihonga - Japanese Art
ブティック看板手描き
店舗ナイアンデイ
クレーを知る。
同じカテゴリー(アートギャラリー Art gallery)の記事
 Someone draws my trip (2013-05-13 13:06)
 Perspective drawing (2013-01-31 00:02)
 Nihonga - Japanese Art (2012-09-28 01:54)
 Flowers and Birds (2012-07-17 15:27)
 ブティック看板手描き (2012-03-01 00:41)
 店舗ナイアンデイ (2012-02-17 00:55)

この記事へのコメント
私も昨年いわさきちひろ展を兵庫県立美術館で見てきました。にしなっつさんがおっしゃるように、美しい色彩の背景に見える切なさに引き込まれていくようでした。
波乱の人生の中で自分の画家としての生き方に覚悟を決めた執念みたいなものも感じます。
絵本と言えば、小さい頃に何度も読んだおさるのジョージにもそんな切なさを感じた事を思い出しました。
ブライアン・ワイルドスミスさんの絵本も本当に素晴らしいので、ご存知かもしれませんがよかったら見てみて下さいね!
Posted by emi at 2013年02月07日 18:52
emiさん、彼女の本読みましたけど、おっしゃる通りでした。繊細で強い方やったんすね。ブライアン・ワイルドスミスさん、知りませんでした。ブライアン・ワイルドスミスさん、凄かったです。僕も動物描くの好きなので、彼の作品はとても好きです。ありがとうございます。
Posted by にしなっつにしなっつ at 2013年02月27日 01:46
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。